Kołowrotki Okuma

logo kołowrotki okuma

Marka Okuma od lat słynie z niezawodności i jakości. Kołowrotki Okuma wykonane są z najlepszych materiałów z dbałością o każdy szczegół, dzięki czemu cechują się bezawaryjną pracą oraz długowiecznością. 5 lat gwarancji

.

hol okumaOkuma jest producentem cenionym jednocześnie za dobrą cenę oraz jakość swoich produktów. OKUMA oferuje sprzęt po przystępnych cenach, wytwarzany na ogromną skalę jednak w odróżnieniu od wielu konkurentów o bardzo dobrej jakości. Dobra jakość kołowrotka zaczyna się na etapie projektowania, wymaga koncentracji w każdym stadium wytwarzania poszczególnych elementów, a kończy się w momencie montażu całości. Identycznie należy podchodzić do modelu najtańszego, jak i do zaliczanego do górnej półki cenowej. Cena jest jedynie wyznacznikiem bezpośrednich kosztów ponoszonych w trakcie produkcji, ale nie może zmieniać przyjętego poziomu jakości. OKUMA od lat kompleksowo wdraża pakiet całkowicie nowych rozwiązań technologicznych, które wprowadzają do kołowrotków popularnych zupełnie nową jakość. To, co dotychczas było dostępne jedynie za duże pieniądze i nielicznym wędkarzom, obecnie staje się standardem OKUMY.

 


Wykorzystane technologie i ich oznaczenia w kołowrotkach Okumy:

.

 okuma SSG (Stainless Steel Gearing) – przekładnia wycinana ze stali nierdzewnej.

C40X – obudowa i rotor z węgla o wydłużonych włóknach

ALG (AlumiLite Gearing) – przekładnia ze stopu aluminium.


ALC (AlumiLite Construction) – obudowa i rotor wykonane z ultralekkiego stopu aluminium, sztywnego, nie odkształcającego się pod obciążeniem, zapewniającego idealnie równomierną pracę osadzonychw nim mechanizmów kołowrotka.

BBD (Blade Body Design) – zwężony profil obudowy kołowrotka, pozwalający na zredukowanie całej konstrukcji


CRC (Corrosion Resistant Coating) – zabezpieczenie antykorozyjne wewnętrznych i zewnętrznych elementów metalowych kołowrotka.


HDG II (High Density Gearing) – specjalny stop, z którego produkowana jest przekładnia, wyjątkowo mocny, odporny na korozję

PEG (Precision Elliptical Gearing) – napęd posuwu szpuli, który gwarantuje równomierność układania linki oraz zapewnia wydłużoną trwałość

mechanizmu.

SRS (Solid Reel Stem) – metalowy element wbudowany w stopkę kołowrotka.

BAITFEEDING SYSTEM – tzw.system wolnego biegu szpuli, odłączający hamulec główny kołowrotka i posiadający własną mikroregulacjęoporu.

MSS (Mechanical Stabilizing System) – system poprawiający stabilność pracy wszystkich elementów kołowrotka: osi, przekładni itd.

ERGO GRIP – powiększony uchwyt korbki stosowany w mocnych kołowrotkach spinningowych i w multiplikatorach, idealny przy ciężkim
holu dużej ryby.

HPB (High Performance Bearings) – specjalne, niekorodujące łożyska kulkowe, przede wszystkim przeznaczone do kołowrotków morskich, poddanychdziałaniu soli.

  okuma   

STRIKE ZONE – mechaniczny licznik wypuszczonej z multiplikatora linki (w stopach)


QUICK-SET ANTI-REVERSE – łożysko oporowe zapewniające bezpoślizgową blokadę obrotów wstecznych.

RES II (Rotor Equalizing System) – komputerowo opracowany system wyważania rotora drugiej generacji

EFR II (Even Flow Roller) – oparta na łożysku kulkowym rolka kabłąka, eliminująca skręcanie linki.

DFD (Dual Force Drag System) – nowatorskie rozwiązanie sprzęgła hamulcowego – zapewnia olbrzymi zakres siły hamowania przy niezmiennej płynności działania.

CARBONITE – hamulec zawierający podkładki cierne z nowego materiału kompozytowego, bazującego na włóknach węglowych.

HYDRO BLOCK – przedni hamulec zabezpieczony przed dostępem wody

SLG (Speed Lock Pinion Gear System) – przekładnie zębate w multiplikatorach, które umożliwiają bardzo szybkie osiągnięcie dużych prędkości prowadzenia przynęty.

XL GEARING – przekładnia o powiększonych i wmocnionych zębach oraz o 50% większe podkładki hamulcowe.

EXTRA SPOOL – zapasowa szpula w komplecie, identyczna ze szpulą główną kołowrotka.

SLGS (Self Lubricating Gear System) – samosmarujące się tuleje mosiężne, reagujące na wzrost temperatury, stosowane w przekładniach
wysokiej klasy multiplikatorów morskich.

MCS (Magnetic Control System) – hamulec magnetyczny szpuli multiplikatora niskoprofilowego, ułatwiający dalekie rzuty; w pełni zabezpieczony przed dostępem wody.


WML (Wide Mouth Levelwind) – wzmocniony wodzik, wykonany ze stali nierdzewnej, pokrywany tytanem; umożliwia stosowanie plecionek
a nawet linek drucianych.