
Rozumiemy się bez słów
To takie powiedzenie nawiązujące do osób, które znają się tak dobrze, że nie muszą nic mówić, żeby jedna wiedziała co myśli i pragnie druga. Ideał partnerstwa.
Zdecydowanie jest to zasługa mowy ciała, czyli tej części komunikacji między ludźmi, która w 93% przekazuje informacje poprzez gesty, mimikę, barwę głosu, kontakt wzrokowy, ruchy i postawę ciała oraz także przez wygląd, czyli np. ubiór i fryzurę. Jest to tzw. komunikacja niewerbalna, która uzupełnia przekaz słowny stanowiący ok. 7% odbieranych przez uszy wiadomości.
Mieszkający razem domownicy często komunikują się ze sobą właśnie bez zbędnych słów, gdzie tak naprawdę większą część przekazu stanowią jakieś rytuały i zwyczaje. Np. kiedy mama wraca z pracy i nic nie mówi, to znanczy, że lepiej do niej nie podchodzić, bo pewnie szef ją zdenerwował.
Potrzebnych gestów dzieci uczą się z upływem czasu przez charakterystyczne dla ich wieku i nieświadome najczęściej naśladownictwo. Powtarzają zachowania, które widzą lub których są świadkami.
Dla kształtowania prawidłowych wzorców zachowań istotne jest ich objaśnianie, a w razie potrzeby – korygowanie.
Related Posts
-
22 sierpnia 2022 -
22 sierpnia 2022 Skup nieruchomości za gotówkę
-
22 sierpnia 2022 Skup nieruchomości Małopolska
Losowe artykuły:
-
22 sierpnia 2022 Donos do urzędu skarbowego
O pewnej sytuacji Zastanawiasz się nad tym, czy w pewnej sytuacji donos do Urzędu Skarbowego będzie adekwatnym rozwiązaniem? W takiej sytuacji nie ma się nad czym zastanawiać! Po prostu nie pozostaje nic innego jak odpowiedzenie sobie na pytanie, co się wydarzyło? Pytanie teoretycznie proste, natomiast w praktyce mogą pojawić się spore problemy. Najkrócej rzecz ujmując,…
-
22 sierpnia 2022 Marketing prawniczy
Marketing prawniczy Biznes rośnie dzięki reklamie. Jednak nie każda grupa zawodowa może sobie pozwolić na swobodne reklamowanie swoich usług. Na przykład prawnicy czy kancelarie adwokackie nie mogą prowadzić kampanii reklamowych. Dlaczego? Etyka prawnicza zabrania na przykład, w ramach reklamy, porównywanie jakości swoich usług względem konkurencji. Jak więc powinny promować swoje usługi kancelarie adwokackie czy pojedynczy…